6 Οκτωβρίου 2011

Οδηγίες της ΟΛΜΕ προς τους γονείς και τους καθηγητές για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού/χαφιεδισμού εκ μέρους της αστυνομίας

Αναρτούμε πολύ χρήσιμες οδηγίες της ΟΛΜΕ προς εκπαιδευτικούς και γονείς, προκειμένου να αντιμετωπιστεί τυχόν κλήτευσή τους από την αστυνομία, με αφορμή τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις/καταλήψεις των μαθητών.


Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr Αθήνα, 6/11/09

ΠΡΟΣ:
τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ
 
Αγαπητοί / - ές συνάδελφοι,

Σας αποστέλλουμε δείγματα υπομνημάτων και σχετικές οδηγίες για την αντιμετώπιση της περίπτωσης κλήσης διευθυντών ή άλλων εκπαιδευτικών σε προκαταρκτική εξέταση για τις καταλήψεις.


Οδηγίες για την αντιμετώπιση της προκαταρκτικής εξέτασης.

Δεδομένης της εκτίμησής μας ότι αντιμετωπίζουμε μια προσπάθεια τρομοκράτησης της σχολικής κοινότητας και ποινικής καταστολής του πανεκπαιδευτικού κινήματος, θεωρούμε κρίσιμη την ενιαία και συλλογικά αποφασιστική απάντηση από μέρους μας. 

Υπό αυτή την έννοια, είναι απαραίτητο να δηλώσουμε την έντονη αποδοκιμασία μας στην ανάμειξη των διωκτικών αρχών (εισαγγελίας και αστυνομίας) στη σχολική ζωή και δράση. Περαιτέρω:



1. Αρνούμαστε να καταθέσουμε κατόπιν προφορικής τηλεφωνικής κλήσης. Απαιτούμε να μας σταλεί έγγραφη κλήση με τα στοιχεία που ορίζει ο Νόμος. Κάθε προφορική κλήτευση είναι παράνομη και διευκολύνει μεθοδεύσεις.

2. Καταθέτουμε το έγγραφο υπόμνημα (ακολουθεί), με τη δήλωση ότι σε αυτό εμπεριέχονται όλα όσα γνωρίζουμε για την επίδικη υπόθεση και αρνούμαστε να προσθέσουμε περισσότερα (αφού ότι γνωρίζουμε και επιθυμούμε να καταθέσουμε περιλαμβάνεται σ’ αυτό).

3. Στην περίπτωση παρά ταύτα ερωτήσεων του τύπου «κόμματα που υποκίνησαν τις καταλήψεις», «εγκρίνετε ή όχι τις καταλήψεις», «αιτήματα των μαθητών», απαντάμε αποφασιστικά ότι: Αυτού του τύπου οι ερωτήσεις δεν αφορούν εγκληματικές πράξεις αλλά πολιτικά φρονήματα. Η ενασχόληση της αστυνομίας και των δικαστικών αρχών με το πολιτικό φρόνημα, απαγορεύεται από το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους, ήδη από τη μεταπολίτευση. Έχω άποψη και για τις καταλήψεις και για όλα τα ζητήματα της παιδείας, την οποία καταθέτω, όπως οφείλω, στους κόλπους της σχολικής κοινότητας και όχι στις παντελώς αναρμόδιες διωκτικές αρχές.

4. Αρνούμαστε να σχολιάσουμε τη στάση (π.χ. ενθαρρυντική ή μη έναντι των καταλήψεων) άλλων καθηγητών, διευθυντών, γονέων κλπ. Σύμφωνα με την Ποινική Δικονομία, οι κρίσεις και οι απόψεις εν γένει, δεν επιτρέπεται να αποτελούν στοιχείο οποιασδήποτε κατάθεσης. Πολύ περισσότερο, στην παρούσα περίπτωση, οι κρίσεις μας για τη στάση άλλων μελών της σχολικής κοινότητας, αποτελούν έκφραση του φρονήματος μας, και αρνούμαστε, νόμιμα, να τις καταθέσουμε στην αστυνομία (στο πλαίσιο που αναφέραμε και στο σημείο «3»).

5. Στο ίδιο παραπάνω πλαίσιο, αρνούμαστε την κατάθεση στοιχείων σχετικών με τις διαδικασίες διά των οποίων οι μαθητές αποφάσισαν τη συμμετοχή τους στην κατάληψη του σχολείου τους (πλειοψηφίες – μειοψηφίες, απόψεις μαθητών κλπ) διότι αφορούν την έκφραση του φρονήματος των μαθητών. Νομιμοποιείται μόνο η κατάθεση της πληροφορίας ότι αποφάσισαν δημοκρατικά και συμμετείχε το σχολείο.

6. Στις καταλήψεις συμμετείχε όλο το σχολείο με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, χωρίς την ύπαρξη «αρχηγών, υποκινητών, επί κεφαλής»κλπ. Υπό αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές που είχαν προηγουμένως εκλεγεί στα Δεκαπενταμελή, δεν είχαν ειδικό ή ηγετικό ρόλο στις καταλήψεις, Συνεπώς αρνούμαστε να καταθέσουμε τα ονόματά τους διότι δεν αφορούν την υπόθεση για την οποία έχουμε κληθεί και δεν υποχρεούμαστε να καταθέσουμε, παρά μόνο γι’ αυτό που έχουμε κληθεί.