6 Οκτωβρίου 2011

Υπόδειγμα υπομνήματος που καταθέτει ο γονέας για να αντιμετωπίσει την προσπάθεια εκφοβισμού/χαφιεδισμού εκ μέρους της αστυνομίας

ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ …………………….
(Διά του Αστυνομικού Τμήματος ……………………………………)

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Των….


Κε Εισαγγελέα,

Σε ότι αφορά την προκαταρτική εξέταση που παραγγείλατε προκειμένου να διερευνηθεί η τυχόν διάπραξη ποινικών αδικημάτων, καθώς και η ύπαρξη τυχόν ποινικών ευθυνών προσώπων – διευθυντών σχολείων, καθηγητών, γονέων ή μαθητών – κατά το διάστημα των μαθητικών καταλήψεων του φθινοπώρου του 2008 , επαγόμεθα τα ακόλουθα:

Οφείλουμε κατ’ αρχήν να επισημάνουμε την κοινή μας εκτίμηση, ότι η εμπλοκή των διωκτικών αρχών στα ζητήματα που αφορούν την παιδεία, πολλώ δε μάλλον το σχολείο, αποτελεί ενέργεια άστοχη, απρόσφορη, άδικη και επικίνδυνη. Άστοχη διότι, τα εκρηκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλοι οι παράγοντες της σχολικής «κοινωνίας» (μαθητές, καθηγητές, διευθυντές και γονείς), όπως η εντεινόμενη υποχρηματοδότηση, τα τεράστια προβλήματα σε υλικοτεχνική υποδομή, η τάση προς ιδιωτικοποίηση, η συνεχής εξεταστική εντατικοποίηση ταυτόχρονα με τις ελλείψεις ακόμη και βιβλίων κ.ά., οφείλονται σε πράξεις και παραλήψεις της πολιτείας, η οποία, θα έπρεπε, τουλάχιστον, να κινηθεί προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων, αντί να ερευνά τους «ενόχους» που τα αναδεικνύουν.



Απρόσφορη διότι, όπως απέδειξε και το προηγούμενο της ποινικοποίησης των καταλήψεων του 1998, αλλά και του 2007, η προσπάθεια ποινικής αξιολόγησης της συμπεριφοράς οιουδήποτε από τους μαθητές, καθηγητές, διευθυντές ή γονείς, πολλώ δε μάλλον η προσπάθεια δημιουργίας σχέσεων δυσπιστίας μεταξύ τους, με την ασκούμενη πίεση προς όλους να ενοχοποιήσουν αλλήλους, δεν θα οδηγήσει στο παραμικρό αποτέλεσμα. Η ενότητα και η αλληλεγγύη μεταξύ μας, είναι περισσότερο από δεδομένη. Άδικη, διότι αντιτίθεται στο κοινό περί δικαίου αίσθημα, το οποίο, υποχρεωτικά, θα πρέπει να αντανακλάται στις ενέργειες της Δικαιοσύνης. Η ποινικοποίηση των καταλήψεων του 1998, έχει ήδη αποτυπωθεί στην κοινωνική συνείδηση, με την απαξιωτική λέξη «μαθητοδικεία». Επικίνδυνη τέλος, διότι εισάγει εκ νέου της δυνατότητα της εκάστοτε κυβέρνησης να καταστέλλει ποινικά τους κοινωνικοπολιτικούς αγώνες και μάλιστα ανήλικων μαθητών, κάθε φορά που αυτοί αντιδρούν συλλογικά στην ασκούμενη από αυτήν, πολιτική, που απαξιώνει το σχολείο τους. Επικίνδυνη επιπλέον διότι ποινικοποιεί την αλληλεγγύη των γονέων στα παιδιά τους, το σεβασμό των καθηγητών στους μαθητές τους, και τον σεβασμό των διευθυντών στους μαθητές, τους καθηγητές και τους γονείς. Επιχειρεί την απόσπαση του διευθυντή του σχολείου από την σχολική κοινότητα και την αναγόρευσή του σε «αστυνόμο» του σχολείου. Επιχειρεί την τρομοκράτηση και την διαμόρφωση σχέσεων δυσπιστίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.

Κε Εισαγγελέα,

Οι εξ ημών γονείς, επιθυμούμε να φοιτούν καθημερινά τα παιδιά μας στο σχολείο. Και μάλιστα σε σχολείο δημόσιο και δωρεάν, το οποίο θα τα μορφώνει πλατιά, απελευθερώνοντας όλες τις δημιουργικές τους ικανότητες. Οι εξ ημών καθηγητές, θέλουμε να διδάσκουμε καθημερινά τα παιδιά που είναι και δικά μας παιδιά. Οι δε εξ ημών διευθυντές, θέλουμε περισσότερο από τον καθένα, ένα σχολείο που λειτουργεί καθημερινά χωρίς προβλήματα και αγωνίες, είτε αυτές είναι οι καταλήψεις είτε τα επί μήνες αναμενόμενα βιβλία είτε τα ακατάλληλα κτίρια.
Κάθε ένας από εμάς έχει εκπληρώσει στην εντέλεια τα καθήκοντα που έχει αναλάβει από την πολιτεία, την υπηρεσία του και εν τέλει τη συνείδησή του. Γεγονός του οποίου, είμεθα όλοι αυτόπτες μάρτυρες και διατεθειμένοι να το καταθέσουμε, οποτεδήποτε κληθούμε…
 
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΖΗΤΟΥΜΕ:

Να απόσχετε από κάθε περαιτέρω δικονομική ενέργεια και
 
Να θέσετε με διάταξή σας, την υπόθεση στο αρχείο.

Αθήνα ……….